Friday 24 June 2022

究竟咩係近視? 成因又係咩呢?

1. 今日想講下一個好似人人都知嘅Facts -- 近視既成因。我哋好似好清楚近視既成因,但其實又好似唔知點解會有近視。如果唔係我就唔會有近視啦。 我哋細細個開始已經日日俾阿媽鬧 「唔好咁近睇電視呀,坐後啲呀」,做功課時又鬧「坐直啲呀」,睇書時又鬧「唔好瞓喺度睇呀」,要開枱燈先夠光咁呀。係咪呢? 但係就算我哋盡量跟足,我哋仍然有近視。

2. 又有啲乜乜磚家出黎講,每睇近嘢30分鐘呀15分鐘,要睇返啲遠嘢5至10分鐘休息下,最好係綠色添。你做唔到,所以咪有近視囉。如果你真係可以跟到,話我知。呢個係一個不可能嘅任務。既然無人做到,又點解只係得我同一部份人有,其他人又無事呢?

3.科學學術上講嘅原因,我諗大家都知,中學Physics, Bio 都有學,仲叻過我添,都唔使我多講。科學上就係物件通過咩晶狀體呀,房水呀等等,但不能夠聚焦在視網膜上面,而係聚焦在視網膜前面,所以就朦喇。通常講嘅原因就係眼球過長呀,睫狀肌控制唔到晶狀體嘅厚薄咁。講到真係一部相機咁,對唔到焦就唔清,但係又其實無一個具體原因,營養不良?中左病毒?點解會形成呢個問題呢? 事實又係咪真係咁簡單呢? 最後就又係賴落去遺傳到近視,但我阿爸無近視阿媽就廿幾歲先,又唔知點解得我遺傳到近視,兄弟姊妹又無噃。醫學根本就解釋唔到。有興趣可以自己睇下維基 https://zh.m.wikipedia.org/zh-hk/%E8%BF%91%E8%A6%96

4. 上一篇介紹過一本由香港視光師梁彥康及記者韓柏新寫嘅書《你戴錯眼鏡啦》,當中第五章就拆解呢個科學上嘅亂噏嘅理論。根據作者參考多份研究報告,都睇到其實學歷越高,近視嘅比率就越高。作者都有一個網頁《預防近視網》,網址 http://www.chinamyopia.org 。而佢嘅預防方法就係霧視法,下次再講。




5. 眼鏡呢項偉大嘅發明,好可能就係被喻為繼火和車輪之後,第五項最重要的發明。位於威尼斯北部一間叫Murano玻璃工廠於13世紀的發明清晰薄滑嘅鏡片問世到18世紀初期真正可以戴在頭上嘅眼鏡問世後,幫到好多人解決視力嘅問題。但因為現代眼鏡可以戴住全日都唔使除,變成依賴眼鏡嘅問題出現了。鏡片/眼鏡嘅歷史可以睇下蔡司鏡嘅網頁https://www.zeiss.com.hk/vision-care/zh/better-vision/understanding-vision/the-history-of-glasses.html

6. 當然我並不反對眼鏡嘅供獻,所有嘅工具用得其所對人類幫助好大的。如果你有近視,要揸車嘅話,就一定要戴返眼鏡。返學上堂嘅時候,睇唔到黑板,都要戴返眼鏡。所以係十分有用的。

7. 作者發現近視嘅原因,好可能就係依家醫近視(其實都唔叫醫,可能激光先係醫,係吊命。好似膝頭差就換個骹咁,濕疹就狂開類固醇咁。其實呢啲我極不認同,除非去到有生命威脅就例外。都話呢個唔係醫學網頁,有機會先講)嘅主要手段--- 眼鏡。但濫用眼鏡就會變成作者講嘅近視惡化嘅主要原因之一。當有得依賴既時候,人就會懶,眼都一樣。第六章就講只要第一次戴上凹鏡(近視)眼鏡,近視就會越來越深。作者之一係視光師亦開左間眼鏡店,竟然倒自己米,叫人唔好戴近視鏡,成件事係咪好反智呢。所以佢既可信度好高,我就好敬佩呢啲人。所以咪我又試下分享,香港講呢樣嘢既人真係唔多,係咪香港大部人係咪都迷信權威,醫生講就無需要懷疑呢?醫生話戴兩個口罩有用,個個月打支針就百毒不侵,但之前又唔係咁講。如果你覺得近視係無得醫(其實真係無得醫,因為我嘅認知,近視唔係病黎的,無病又點醫)嘅,成世都係咁,只會越來越深,一切都係理所當然,係咁我都幫你唔到?

8. 我自己就小學時發現有近視,老爸就帶左我去配左副第一副眼鏡,好似一百度左右,實數唔記得了,副眼鏡盛惠港幣八百幾蚊!! 當時係1989-1990左右,對當時屋企黎講簡直係癲價。你睇眼鏡業塊餅幾咁大幾咁好搵。後續既發展應該好多人都一樣,每隔兩三年就會去驗下眼,就會發現深左幾多幾多,又要換副深啲既眼鏡喇,視光業多謝晒你嘅供獻。我就好彩因為窮,眼鏡好多年都唔換,最終上到中學大學都只係五百度。我識好多人都已經去到八百度一千度都有。

9.講到尾就係近視眼鏡令到我越來越依賴,瞳術倒退,近年先覺醒。諗返自己幼稚園時,小學一年級時,其實我都係無近視既。造成自己瞳術倒退既原因,說穿了就是用眼習慣。

#近視原因 #近視眼鏡 #凹鏡鏡片

https://www.facebook.com/近視恢復法-水鏡森美-112716571467967/

No comments:

Post a Comment

霧視法 - 拋棄你的近視眼鏡

霧視法 - 拋棄你的近視眼鏡   1. 今日想介紹一下霧視法,點樣應用。「如霧起暗暗蓋掩身邊你,像霧裡 面前幻化不定」 呢個方便叫霧視法,就係睇野好朦咁解。眼鏡有正視鏡同負鏡之分,正視鏡就係凸透鏡,即係遠視鏡。負鏡即係凹透鏡,又叫近視鏡。霧視法就係要用一副唔岩度數嘅眼鏡,去呃自己...